10 & 11
DECEMBER 2025

De Kracht van de Herhaling

Nieuws

De Kracht van de Herhaling

06/11/2025

De aankondiging dat Zoho CRM voor de vierde keer dit jaar, en nu specifiek binnen de Sales Force Automation (SFA) Magic Quadrant van Gartner, de status van Visionary heeft verworven, verdient een pak meer dan een schouderklopje.

De ware aard van een Visionary ligt in de dialoog tussen de gedroomde perfectie en de te volbrengen realiteit. Vier keer op rij een Visionary zijn en dit keer voor voor SFA is geen incidentele roem; het is een existentiële positie. Het getuigt van een onderneming die de markt met een onwrikbare blik op de ‘Ideale Verkoop’ blijft observeren.  Zoho ziet de toekomst, men creëert de blauwdruk, en dat op zich is een fascinerend gegeven als Partner.

Zoals we reeds eerder in onze kritische beschouwingen heb gesteld, is het de investering in de Zia AI-assistent die als de motor van deze visie fungeert. De belofte van GenAI-narratieven, ‘next best action’ en de ambitie van AIBridge zijn de monumenten van dit visionaire streven. Dit is ondersteuning voor verkopers in haar puurste vorm: de constante drang om de klant niet enkel te ondersteunen, maar te verheffen door middel van intelligente automatisering.

Gartner wijst met de kenmerkende afstandelijkheid, op enkele groeipunten:

  • De Onbeschaafde Logica: De ‘guided selling’ is afhankelijk van het goed instellen van de basisregels in de logica van de software. Complexe maatwerkbegeleiding in sales blijft een struikelblok; de realiteit levert ons goede ondersteuning in gesprekken, maar in eerder complexe verkoopssituaties blijft de eigen commerciële intelligentie onmisbaar. Hierbij is de kloof tussen het hogere verkoopskunde en het simpele verkoopsadvies nog goed zichtbaar.

 

  • De dwang van de ondersteuning: De noodzaak voor matige tot gevorderde technische expertise om de diepste, meest geavanceerde functies te ontsluiten, is de grootste paradox. De tool is ontworpen om te vereenvoudigen, maar de beheersing ervan vereist dat u zich laat bijstaan door specialisten zoals onze consultants.  Dit is belangrijk voor de adoptie  van deze functionaliteit, maar in elk geval is het géén onbetaalbare luxe. Zowat elke KMO zich kan zich dit dus perfect permitteren.

Hier ligt de goudens kans voor u om samen te werken met SalesBridge.  Onze anciënniteit en expertise van bijna 17 jaar, exclusief met Zoho is precies de brug die de Visionaire belofte van Zoho CRM verbindt met commerciële realiteit van de klant.   Wij zetten uw commerciële visie om in concrete, beheersbare en winstgevende stappen via ons 6-stappen implementatieproces. Wij zorgen ervoor dat de u, in plaats van te verdwalen in de complexiteit van Zoho Catalyst of meertrapsautomatisering, onmiddellijk kan oogsten met het ‘Land and Expand’-principe.

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden. Meer info over cookies